Autore Topic: DUNE 2 Battle for Arrakis guide  (Letto 176 volte)

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aquiladacciaio

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DUNE 2 Battle for Arrakis guide
« il: 07 Ott 2016 11:51:04 »




DUNE 2 Battle for Arrakis by Westwood Studios

Imperdibile e divertentissimo, ma molto difficile negli ultimi livelli.



Innanzitutto qualche dritta per usufruire al massimo di questo titolo, da molti considerato il primo RTS, strategico in tempo reale.

Consiglio di installare la versione CD europea in tre lingue, tra le quali l'inglese, e giÓ "patchata" alla 1.07, ultima versione ufficiale.

Quindi proseguire installando la patch non-ufficiale denominata "1.07 patch fix", disponibile al link di seguito:

Codice: [Seleziona]
http://pcgamingwiki.com/wiki/Dune_II:_The_Building_of_a_Dynasty#1.07_patch_fix
Lasciate perdere gli altri due file in quanto sono giÓ inclusi.
Ora si tratta solo di sovrascrivere il contenuto della cartella "Arrakis" nella cartella (di DOSbox) dove avete installato il titolo da CD.

Dopo tutto questo lavoro otterrete una versione del gioco ripulita da bug e soprattutto con la possibilitÓ dal SETUP.EXE di selezionare le musiche della "Roland MT-32": molto suggestive. Inoltre a differenza della versione italiana (sigh!), impostando la "Sound Blaster Pro" per gli effetti sonori e i suoni digitalizzati, otterrete i famosi e inimitabili messaggi di risposta dalle unitÓ: "affermative!" 8)



Ora per traghettarvi alla fine del gioco non posso che non consigliarvi le tattiche e i trucchi per superare Vermi della Sabbia, Sardaukar, ecc.:

Codice: [Seleziona]
http://www.old-computer-mags.net/oldmags/20/K/488
La rivista "K" no.52 Luglio-Agosto 1993 dalla pagina 101 in poi vi propone tutto quanto detto.



"Moving out!" ;)

« Ultima modifica: 07 Ott 2016 16:26:31 da aquiladacciaio »


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aquiladacciaio

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Re:DUNE 2 Battle for Arrakis guide
« Risposta #1 il: 07 Ott 2016 11:51:51 »

<< Victory will not come easily >>


Per i pochi interessati riporto in questo post dedicato il "changelog" della patch non-ufficiale "1.07 patch fix" citata sopra.

Citazione
   Gameplay fixes:

     -  Fixed the internal syntax error which prevented the AI from
        assembling attack teams of light and heavy vehicles ("team bug").
     -  Looped reinforcements for Sardaukar are now enabled.

   Mission-specific fixes:

     -  Removed the unused CHOAM (Starport related) section from SCENA001.
     -  Removed obsolete reinforcement sections from SCENA002, SCENA003,
        SCENA004 and SCENH004.
     -  Fixed invalid spice bloom placement in SCENA005.
     -  Removed junk lines (probably obsolete map data) from SCENH002 and
        SCENH007.
     -  Fixed incorrect hit point values for pre-placed buildings in
        SCENH006.
     -  Reinstated the sandworms that were commented out in SCENH008.
     -  Fixed the error that disabled Devastator reinforcements in
        SCENH017, SCENH018 and SCENH019.
     -  Removed duplicate Spice Silo and Light Factory structures in
        SCENO005 (two identical structures were positioned at the same
        coordinates).
     -  Increased the unit limit for the AI players to 25 in SCENO021.
     -  Changed the player's starting credits from 1500 to 1000 in SCENO022
        (the extra 500 credits were a result of an error).
     -  Changed the Atreides WOR to Atreides Barracks in SCENH022,
        SCENO014, SCENO015, SCENO016 and SCENO022, so that the Atreides can
        produce infantry.
     -  Fixed all missions where the MaxUnit value name was misspelled as
        MaxUnits for an AI player (SCENA005, SCEN017, SCENA018, SCENA019,
        SCENH017, SCENH018, SCENH019, SCENO017, SCENO018, SCENO019).
     -  Fixed the error which prevented the player from buying
        Ornithopters at the Starport in SCENA020, SCENA021, SCENA022,
        SCENH020, SCENH021, SCEHNH022, SCENO020, SCENO021 and SCENO022.
     -  Set the spice quota value to 0 in SCENA022, SCENH022 and SCENO022
        (was 2500, but did not actually affect anything).

   Mentat information fixes:

     -  Fixed incorrect power consumption values for the Barracks and the
        Starport (the incorrect values of 20 and 80 were changed to the
        actual 10 and 50).
     -  Light Factory entries in the Atreides and Ordos Mentat databases
        are now accessible from mission 2 (since the Atreides and Ordos can
        build Light Factories in this mission).
     -  Spice Silos entry is no longer shown on mission 1.

   In-game spelling fixes:

     -  Fixed the spelling of the word "Ornithopter" (was "Ornithipter").
     -  Fixed the spelling of the word "incompatible" (yes, I'm pedantic
        ;)).
     -  Fixed the spelling of the word "Starport" in the building hints
        section.

   Graphics fixes:

     -  Fixed the House of Ix palette glitch for Atreides and Ordos.
     -  Fixed a graphical glitch that would occur instead of the "manual
        check" sequence in the HitSquad release.

   Sound fixes:

     -  Removed the clicking noise from some of the game sound effects.
     -  Restored a missing voice clip during missile launch countdown in
        French and German (European and HitSquad releases).

   Setup program changes:

     -  The setup program now allows to configure multiple sound devices
        for DUNE II (check SETSOUND.TXT for more information).
     -  Several text mistakes in the setup dialogue were fixed, most
        notably the music device selection screen, which no longer contains
        the misleading line "Play sound from" (changed to "Play music
        from").



I miglioramenti fondamentali sono evidenziati in grassetto.

E con questo Ŕ proprio tutto.  :)

« Ultima modifica: 07 Ott 2016 16:25:48 da aquiladacciaio »
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